اخبار پزشکی

ساخت وبلاگ

پیش از آنکه درباره تفاوت های این دو مکان توضیحاتی ارائه دهیم ابتدا اجازه دهید تا به صورت خلاصه هر دو را توضیح دهیم

مطب دندانپزشکی چیست؟

مطب دندانپزشکی یک مکان با مقاصد درمانی و تجاری است که توسط یک دندانپزشک حرفه ای راه اندازی و اداره می شود. مطب تنها یک یونیت فعال دارد و فضایی نسبتا بسیار کوچک و بسته است.

کلینیک دندانپزشکی چیست؟

کلینیک دندانپزشکی فضایی بسیار بزرگ است که در آن تعداد زیادی یونیت دندانپزشکی فعال وجود دارد. در واقع کلینیک ها متشکل از چند مطب در زیر یک سقف هستند و تمام خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهند.

تفاوت مطب و کلینیک چیست؟

با خواندن این بخش به راحتی تفاوت ها و شباهت های این امکان درمانی را بیشتر درک خواهید کرد.

کلینیک ها سالن انتظار بزرگ و اختصاصی دارند

اولین قسمت مطب دندانپزشکی که همه بیماران با آن آشنا می شوند، قسمت پذیرش آن است. بخش پذیرش فضایی است که در آن از بیماران در مطب دندانپزشکی استقبال شده و اطلاعات اولیه جهت ویزیت را دریافت می کنند.

تعداد زیادی یونیت و اتاق درمان

در هر مطب دندانپزشکی ما تنها یک یونیت یا صندلی داریم. در آن واحد تنها یک بیمار تحت ویزیت و درمان قرار میگیرد. اما در یک کلینیک دندانپزشکی در آن واحد ممکن است بیش از 2 یونیت در کنار هم به صورت فعال خدمات ارائه دهند.

مطب ها اغلب تجهیزات رادیوگرافی دندانپزشکی ندارند

اگر تاکنون به یک مطب دندانپزشکی مراجعه کرده باشید حتما برای گرفتن عکس دندان یا رادیوگرافی دندان شما را به یک مرکز رادیولوژی ارجاع داده اند. زیرا اولا مطب ها فضا کافی برای جای دهی تجهیزات رادیولوژی  ندارند و دوماً تا زمانی که مراکز تخصصی باشند لزومی به داشتن تجهیزات احساس نمی کنند.

بیشتر کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی هستند!

به دلیل اینکه تعداد زیادی دندانپزشک در کلینیک ها وجود دارد، مدیریت می تواند حضور دندانپزشکان را به صورت شیفتی دربیاورد. با اینکار در طول شبانه روز، کلینیک و مراجعان هر دو از حضور دندانپزشکان بهره مند می شوند.

در مطب فقط یک دندانپزشک هست اما در کلینیک چندین دندانپزشک

دندانپزشکانی که در یک کلینیک فعالیت می کنند این ها هستند:

  • متخصص ارتودنسی (انجام ارتودنسی دندان )
  • متخصص ترمیمی و زیبایی دندان (دندانپزشکی ترمیمی و اصلاح طرح لبخند)
  • متخصص لثه (انجام درمان های مرتبط با لثه و بافت نرم دهان)
  • متخصص درمان ریشه (انجام درمان های مرتبط با پالپ و ریشه که با نام عصب کشی نیز شناخته می شوند)
  • متخصص دندانپزشکی کودکان 
  • متخصص پروتزهای دندانی(کاشت ایمپلنت دندان، جایگزینی دندان با پروتز مصنوعی، روکش )

منبع: www.zhaleimplant.ir

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:30

اغلب افراد تنها زمانی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند که  دندان درد داشته باشند و یا اینکه درد خاصی در بخشی از دهان تجربه می کنند که از عهده التیام آن برنمی آیند. اما آیا واقعا این تنها زمانی است که ما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنیم؟ آیا به جز درد دندان، موقعیت های دیگری وجود دارند که به خاطر آن ها به یک کلینیک دندانپزشکی خوب برویم؟

 قبل، حین و بعد از بارداری

به دلیل حساسیت بالای دوران حاملگی و تغییرات هورمونی گسترده، نیاز است علاوه بر مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان، مادران باردار حتما به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند. زیرا تغییرات ایجاد شده در بدن مادر باردار می تواند شامل دهان و دندان نیز شود.

خانم هایی که قصد بارداری دارند باید پیش از اقدام به حاملگی حتما به یک کلینیک که خدمات دندانپزشکی بارداری ارائه می دهد مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار بگیرند. همچنین در طول بارداری و بعد از آن نیز بهتر است چنین مراجعاتی در نظر گرفته شود

دندان درد مزمن

اولین علامت اینکه نشان می دهد دندان شما نیازمند مداخله فوری دندانپزشکی است درد دندان است. دندان دردی که به این راحتی ها  از بین نمی رود نشانه این است که قطعاً اتفاق بدی در دهان و دندان شما رخ داده است. از آنجا که علل احتمالی زیادی برای توجیه درد دندان وجود دارد، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی در اسرع وقت بسیار مهم است.

خونریزی مداوم از لثه 

اگر لثه ها هر بار که فرد دندان های خود را مسواک می زند یا نخ دندان می کشد، خونریزی کند، نشانه بیماری لثه یا بیماری پریودنتال است

لق شدن دندان یا احتمال افتادن آن

اگر یکی از دندان های دائمی شما بسیار شل است یا کسی به طور تصادفی در طی یک فعالیت، باعث شده دندان شما شل شده و بی افتد، حتما باید همان لحظه به متخصص مراجعه کنید. عدم مراجعه به دندانپزشک ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. زیرا برای پر کردن جای خالی آن به روش های جایگزینی مانند ایمپلنت دندان، بریج و پروتز دندان نیاز پیدا خواهید کرد. قیمت این روش ها و مخصوصا قیمت ایمپلنت دندان نسبتا زیاد است.

شل شدن یا افتادن پرکردگی یا روکش دندان

پر کردگی دندان و روکش دندان، بافت دندان ها را از عفونت و سایر موارد دیگر محافظت می کند. در صورت شل یا افتادن این موارد، برای ترمیم و تعمیر مجدد حتما باید به متخصص یا دندانپزشک مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 22:30

وقتی پلاک برای مدت طولانی روی دندان‌ها قرار داشته باشد، جرم دندان تولید می‌شود. در واقع جرم دندان از باکتری موجود در درون پلاک به وجود می‌آید.

علت ایجاد جرم دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندانمسواک نزدن به موقع و یا تنها یک بار در روز و ماندن باقی مانده های مواد غذایی بر روی دندان ها به مدت طولانی به طوری که دیگر با مسواک قابل تمیز شدن نباشند .

  • کشیدن سیگار: سیگار یکی از عواملی است که باعث جرم دندان می شود و در طی استعمال دخانیات به مدت طولانی دندان ها ظاهر ناخوشایندی به خود خواهند گرفت .
  • تغذیه ی نامناسب: مصرف بیش از حد مواد چسبناک و شیرینی جات و همچنین افرادی‌که بیش از حد نوشیدنی های رنگی استفاده می کنند مانند چایی .
  • استفاده نکردن از نخ دندان: مواد خوراکی که به دندان می‌چسبند با مسواک زدن صحیح از بین می‌روند اما موادی که در لا به لای دندان ها می‌مانند به وسیله ی مسواک از بین نمی‌روند و برای تمیز کردن آن ها باید از نخ دندان استفاده شود و در صورت عدم استفاده ، این موضوع علتی می‌شود برای به وجود آمدن جرم و نیاز به جرم‌ گیری دندان .
  • عدم استفاده مرتب از مسواک: رعایت نکردن بهداشت و مسواک نزدن در ایجاد جرم تاثیر بالایی دارد.
  • عدم انجام معاینات به موقع: عدم مراجعه‌ی به موقع به دندانپزشک و معاینه‌های دندانی .
  • درمان نکردن دندان های نامرتب: در شرایطی که دندان دچار بهم ریختگی بوده و در ردیف مرتبی نباشند مسواک زدن به طور صحیح انجام نمی‌پذیرد و به علت عقب و جلو بودن دندان‌ها جرم در میان‌ آنها باقی می‌ماند. توصیه می‌شود کسانیکه دندان‌های نامرتب دارند به موقع نسبت به درمان ارتودنسی اقدام نمایند.

فاکتور های موثر در هزینه جرمگیری دندان

عوامل موثر در هزینه جرمگیری دندان عبارتند از:

  • هزینه های تصویربرداری
  • میزان جرم روی دندان ها و روش درمان
  • تعداد جلسات درمان
  • بیمه درمانی
  • بیماری های جانبی دهان و دندان
  • میزان مهارت و تخصص دندانپزشک
  • محل و موقعیت قرار گیری مطب

منبع: www.zhaleimplant.ir

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:47

بیشتر اوقات زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می کنیم منظورمان همین کاشت و بارگزاری فوری است. یعنی شما به مطب متخصص ایمپلنت خود مراجعه می کنید در حالی که هنوز دندان خود را نکشیده اید.

متخصص به طور کامل شما را ارزایابی می کند و اگر کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید، ایشان دندان شما را کشیده و خارج می کند. و بلافاصله پایه یا فیکسچر ایمپلنت را در جای خالی دندان کشیده شده قرار می دهد.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت اگر وضعیت لثه، استخوان و ایمپلنت شما مناسب باشد به طوری که فشار روکش دندان را تحمل کند، با کمک دستگاه های خاصی روکش موقت یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

همه این پروسه در 1 جلسه انجام می شود و شما بدون داشتن جای خالی دندان با یک جایگزین عالی به خانه می روید. این یک مدل کاشت، اصطلاحا ایمپلنت فوری یا 1 روزه است. در این حالت هم کاشت و هم نصب و بارگذاری روکش فوری است.

بارگذاری تاخیری

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش  دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

شرایط کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

هرکسی قادر به انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت به صورت 1 روزه یا فوری نیست. برای داشتن چنین تجربه ای افراد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن سلامت عمومی بالا
  • غیرسیگاری بودن یا ترک سیگار برای مدتی قبل از عمل
  • نداشتن بیماری لثه
  • عدم ضعف بهداشت دهان و دندان
  • نداشتن بیماری خودایمنی
  • نداشتن بیماری مزمن
  • عادت نداشتن به دندان قروچه یا به هم سابیدن دندان ها (مخصوصا از نوع شبانه)
  • همچنین استخوان فک باید ضخامت و تراکم کافی داشته باشد تا واجد شرایط انجام این عمل شد.

هزینه ایمپلنت فوری چقدر است؟

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه و هزینه ایمپلنت دندان روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر در مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 5:07

مهم است که پس از جراحی ایمپلنت دندان به رژیم غذایی نرم پایبند باشید، زیرا دندان ها، لثه و استخوان فک در این دوران فوق العاده ظریف هستند. بهتر است حتما پس از عمل پایبند یک رژیم غذایی اصولی باشید تا بتوانید ضمن کمک به بهبودی سریع، درصد موفقیت کاشت ایمپلنت را بالا ببرید. در این مقاله بایدها و نبایدهایی در خصوص تغذیه بعد از ایمپلنت دندان مطرح شده که می تواند برای بیماران پس از کاشت ایمپلنت حیاتی باشد.

اگر قبل از ایمپلنت پیوند استخوان انجام داده اید حتما مراقبت های بعد از پیوند استخوان را نیز در نظر بگیرید.

بلافاصله پس از جراحی چه بخوریم و چه نخوریم؟

بلافاصله پس از جراحی، شما نمی توانید چیزی بخورید، زیرا دهان شما احتمالاً با گاز استریل و پانسمان پر می شود تا خونریزی ناشی از برش ها را متوقف کند. مهم است که گاز تا زمانی که پزشک شما توصیه کرده است داخل دهان شما باشد زیرا این امر برای بهبودی بعد از عمل لازم است.

پس از دریافت چراغ سبز برای برداشتن گاز، می توانید کم کم شروع به اضافه کردن غذاهای آبکی و نرم کنید. مراقبت از دهان و خوردن یک رژیم غذایی خنک و مبتنی بر مایعات در 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی برای بهبودی مطلوب بسیار مهم است.

در اینجا غذاهایی که پزشکان و دندانپزشکان توصیه می کنند بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندان مصرف کنید آورده شده است:

  • اسموتی ها
  • شیک های پروتئینی
  • سیب کاملا رنده شده
  • آب میوه های تازه
  • سوپ های خنک و نرم
  • آبگوشت ولرم
  • نوشیدنی های جایگزین غذا
  • بستنی

بعد از جراحی ایمپلنت دندان از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

به همان اندازه که متخصصان توصیه می کنند در رژیم غذایی یا تغذیه بعد از ایمپلنت دندان چه چیزهایی بخوریم، آن ها نگران این نیز هستند که بیماران مبادا غذاهای نامناسب بخورند و موفقیت ایمپلنت را با چالش روبرو کنند.  متخصصان ایمپلنت معمولا توصیه می کنند بیماران پس از جراحی کاشت ایمپلنت از مصرف این موارد خودداری کنند:

  • غذاهای سفت مانند استیک نپخته یا بسیار پخته، سبزیجات خام و سیب خام.
  • خوراکی های ترد مانند گرانولا، ذرت بو داده، چوب شور، چیپس یا پوسته تاکو.
  • خوراکی های چسبنده، مانند تافی، آب نبات های صمغی، کارامل، یا میان وعده های میوه خشک.
  • غذاهای بسیار تند، مانند فلفل چیلی، سس تند، و سالسا تند.
  • مواد بسیار اسیدی مانند مرکبات، سرکه و گوجه فرنگی.
  • غذاهایی با تکه های کوچک و شل مانند میوه های دانه دار، سبزیجات و نان.
  • نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، غذاهای ناسالم و شیرینی ها.
  • غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم یا بسیار سرد.

منبع: مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:52

کشیدن دندان عملی است برای خارج کردن دندان از جایگاه خود که بنابر دلایل مختلف مجبور به انجام آن خواهیم بود. در آوردن دندان آخرین روش درمانی است که دندانپزشک برای بیمار تجویز می‌کند و تا زمانی‌که احتمال نجات و ترمیم دندان باشد به سراغ خارج کردن آن از دهان نمی‌رود چون نگه داشتن دندان در اولویت قرار دارد. در این مقاله ضمن آشنایی کلی با فرآیند کشیدن دندان با قیمت و هزینه کشیدن دندان نیز آشنا خواهید شد.

چه کسانی نیاز کشیدن دندان دارند؟

  • کسانی که دارای پوسیدگی دندان هستند و دندان بر اثر پوسیدگی به شدت آسیب دیده باشد و قابل درمان نباشد.
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و این درمان باعث ایجاد عفونت در دندان شود در آوردن آن دندان ضروری است.
  • کسانی که دارای دندان نهفته و نیم‌نهفته هستند باعث ایجاد مشکلات دندانی می‌شوند.
  • کسانی که ریشه دندان‌شان دچار عفونت شده باشد و قابل درمان نباشد.
  • فردی که بخاطر بیماری لثه دندانش لق شده باشد.
  • بعضی افراد برای شروع درمان ارتودنسی نیاز به درآوردن دندان  اضافی دارند.

 عوامل موثر در هزینه کشیدن دندان؟

 قیمت خارج کردن دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهمترین عوامل به طور دقیق چه مواردی هستند؟ در ادامه این موارد و دلایل آن ها به طور دقیق تر و مفصل تر توضیح داده می شود.

نوع درمان مورد نیاز و پیچیدگی آن

اولین و مهم ترین عامل موثر بر هزینه های درمان، نوع درمان مورد نیاز است. اگر نیاز است یکی از دندان ها را بکشید، متناسب با وضعیت و جایگاه قرار گیری آن  در دهان، ممکن است هزینه کشیدن آن نسبت به دندان دیگر متفاوت باشد

پوشش بیمه دندانپزشکی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار که می‌تواند هزینه های درمان را تا حد زیادی کاهش دهد، بیمه تحت پوشش است. به عبارت دیگر اینکه بیمه شما چه موارد درمانی را پوشش می دهد، در هزینه های درمان شما تاثیر زیادی دارد.

 تجربه، مهارت و تخصص دندانپزشک

مورد دیگری که در هزینه های درمان تاثیرگذار است، تبحر و میزان مهارت دندانپزشک است. اگر دندانپزشک شما به علم روز دندانپزشکی مسلط باشد و جدیدترین تکنیک های درمانی را بداند و در آن زمینه مهارت کافی را کسب کرده باشد، منطقی است که هزینه بیشتری برای درمان یا کشیدن دندان دریافت کند.

منبع: www.zhaleimplant.ir

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت: 4:57

رژیم کتوژنیک از انواع رژیم لاغری است که در آن به منظور سلامتی و رسیدن به وزن دلخواه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود. مثلا مصرف مواد غذایی مثل کیک و شیرینی، ماکارونی و نان محدود شده و مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، چربی و سبزیجات سالم. بیشتر می شود. انواع مختلفی از رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد و مطالعات نشان می دهد که از مزایای رژیم کتوژنیک می تواند کاهش وزن و سلامت بدنی باشد.

در انواع رژیم کتوژنیک چه چیزهایی می توانیم بخوریم؟

مهمترین غذاهایی که می توانید در رژیم کتوژنیک استفاده کنید عبارتند از:

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • سبزیجات
  • میوه
  • آجیل
  • دانه ها
  • لبنیات پرچرب
  • چربی ها
  • روغن های سالم
  • و حتی برخی غده ها و غلات بدون گلوتن.

چه چیزهایی نباید بخوریم؟

در رژیم کتوژنیک مصرف این مواد را باید بسیار محدود کنیم:

  • شکر
  • گندم
  • روغن دانه ها
  • چربی ترانس
  • رژیم غذایی و محصولات کم چرب
  • و غذاهای فرآوری شده

آیا رژیم کتوژنیک در دوران بارداری مجاز است؟

در واقع نگرانی های زیادی در مورد رژیم کتوژنیک در بارداری وجود دارد. زیرا با گرفتن این رژیم بدن دچار کمبود کربوهیدرات می شود. کربوهیدرات نه تنها جزو غذاهای ممنوعه در بارداری محسوب نمی شود بلکه وجود آن مورد نیاز است . بدن در دوران بارداری چربی ذخیر می کند تا بتواند بعد بارداری از آن استفاده کند . نه نتیجه با اینکه مطالعات کافی در این مورد هنوز وجود ندارد اما بهتر است بدن در دوران بارداری در حالت عادی و نرمال باشد تا همه ی مواد غذایی به بدن برسد.

دلیل دیگری که موجب منع رژیم کتوژنیک در دوران بارداری می شود مساله یبوست است. از آنجایی که در دوران بارداری ممکن است دچار یبوست شوید پس باید کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود داشته باشید چون حاوی فیبر است و یک راه خوب برای مبارزه با یبوست محسوب می شود.

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت: 1:44

اگر شما هم حتی یکبار در طول عمرتان دندان درد را تجربه کرده اید، قطعا می دانید که این درد چقدر آزار دهنده و دشوار است. اما در هنگام درد دندان چه باید کرد؟ روش های درمان دندان درد چیست؟

علت دندان درد چیست؟

از جمله دلایل دندان درد عبارتند از:

  • التهاب مغز دندان
  • پوسیدگی دندان
  • دندان قروچه
  • فرسودگی مینای دندان
  • التهاب لثه
  • نهفتگی دندان عقل
  • فشار سینوس ها
  • حساسیت دندان
  • برخی درمان های دندانپزشکی

برای تسکین درد دندان عقل چه کنیم؟

درد دندان عقل دلایل بسیار زیادی دارد، برای مثال ممکن است دندان عقل کج رشد کرده باشد که این امر باعث می شود دندان عقل به درستی داخل فک جای نگیرد و باعث ایجاد عفونت در دندان و در نهایت درد دندان عقل شود.

درد دندان عقل امکان دارد به صورت ناگهانی یا تدریجی باشد. رویش دندان عقل مشکلات دیگری نیز مانند نبود فضای کافی در فک، نامنظمی و فشردگی دندان ها، عفونت لثه و آسیب به ریشه دندان ها و …. را نیز به دنبال دارد. در واقع بهترین راه حل برای جلوگیری از درد دندان عقل؛ مراجعه به دندانپزشک و  کشیدن دندان عقل در سنین پایین است.

البته برای تسکین درد دندان عقل برخی روش های گفته شده مانند استفاده از کمپرس یخ، قرقره آب نمک، استفاده از مسکن ها و … نیز می توانند موثر باشند.

درمان های پزشکی

در واقع موثرترین راه برای درمان دندان درد؛ مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی یا مطب دکتر دندانپزشک است.

دندانپزشک پس از معاینه و گرفتن تصاویر از دندان شما علت دندان درد را تشخیص داده و متناسب با آن بهترین روش درمان درد دندان را انتخاب می کند. که از جمله روش های دندانپزشکی برای درمان دندان درد عبارتند از:

پر کردن دندان

در صورتی که علت درد؛ پوسیدگی دندان باشد. دکتر دندانپزشک به نسبت شدت پوسیدگی؛ برداشتن پوسیدگی و پر کردن دندان با موادی مثل کامپوزیت و آمالگام را انتخاب می کند.

عصب کشی دندان

اصولا عصب کشی بهترین روش درمان دندان درد در صورت ایجاد آسیب دیدگی یا عفونت دندان است.

نکتهدر صورتی که عصب کشی دندان و پر کردن دندان برای تسکین درد دندان موثر نباشند ممکن است دندانپزشک روش هایی نظیر؛ وارنیش فلوراید موضعی، آنتی بیوتیک درمانی و یا کشیدن دندان (در صورت درد شدید) انتخاب کند.

منبع: مجله آنلاین ژاله ایمپلنت

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت: 0:29

تغییر رنگ دندان‌ها و زرد شدن آن‌ها از مشکلاتی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و سعی در ‌‌حل این مشکل دارند. سفید کردن دندان هم با روشهای خانگی و هم در مطب  توسط  دندانپزشک انجام می‌شود. برای داشتن دندا‌ن‌های سفید و لبخندی زیبا و رفع تغییر رنگ آن‌ها می‌توانید از روش‌های که در این مقاله معرفی می‌کنیم،  استفاده کنید.

علت تغییر رنگ دندان‌ها چیست؟

دندان‌ها به مرور زمان درخشندگی خود را به دلایل مختلفی از دست می‌دهد و این دلایل عبارتند از:

  • استفاده از فرآورده های رنگی (غذا،نوشیدنی و سایر مواد مصرفی)
  • تیره شدن دندان ها بر اثر بالا رفتن سن
  • پوسیدگی دندان
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • به وجود آمدن تغییرات در بخش داخلی دندان
  • فاکتورهای ژنتیکی ( ممکن است پایه و ساختار دندان به طور ژنتیکی مایل زرد باشد)
  • مصرف برخی از دارو‌ها

حفظ بهداشت دهان و دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان مهمترین کاری است که یک فرد می تواند برای کاهش زرد شدن دندان انجام دهد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم از مینای دندان محافظت می کند، مانع از پوسیدگی لثه می شود و لکه ها را از بین می برد.

سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی

اگر می‌خواهید نتیجه‌ی بهتری بدست بیاورید و به صورت اصولی و موثر دندان‌های خود را سفید کنید باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

درمان تغییر رنگ دندان‌ها توسط دندانپزشک به دو روش انجام می‌شود و اصطلاحا به آن بلیچینگ می‌گویند.

  • سفید کردن در خانه
  • سفید کردن در مطب

بلیچینگ یا سفید کردن دندان در خانه

 ژل یا مواد بلیچینگ را به اندازه ای که دندانپزشک به شما می‌گوید درون قالب گذاشته و از آن استفاده کنید. این روش نیاز به صبر و حوصله دارد زیرا غلضت مواد مصرفی کم است و در هر بار استفاده نیاز است که 2  ساعت قالب روی دندان شما بماند. بلیچینگ دندان در خانه، نیاز به یک مدت زمان دو هفته‌ای دارد.

 بلیچینگ در مطب

در این روش برای سفید کردن دندان، دندانپزشک یک بند پلاستیکی روی دندانها قرار می‌دهد تا از لثه‌ها محافظت کند و ماده‌ی سفید کننده دندان با غلظت تقریبا زیاد بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد و سپس یک نور یا همان لیزر بر روی دندان‌ها تابیده می‌شود تا مواد شیمیایی را فعال کند. نور باعث افزایش سرعت واکنش محصول سفید کننده می‌شود و تغییر رنگ صورت می‌گیرد.

منبع: www.zhaleimplant.ir

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 1:31

دندان مصنوعی نوعی پروتز دندان می باشد که می تواند جایگزین تعدادی یا همه دندان های از دست رفته در افراد شوند. این پروتز ها دقیقا نمی توانند مانند دندان طبیعی خودمان باشند با این حال توانایی جویدن و صحبت کردن ما را تا حدی بهبود می بخشند.

هزینه دندان مصنوعی چقدر است؟ (تعرفه های 1401)

  • قیمت دست دندان مصنوعی کامل از 10 میلیون به بالا
  • قیمت دندان مصنوعی ثابت بدون ایمپلنت هر فک از 5 میلیون
  • هزینه دندان مصنوعی آکریلیکی تا 5 دندان از 1 میلیون تومان برای هر فک
  • هزینه دندان مصنوعی ژله ای از 4 میلیون تومان برای هرفک

چند مدل دندان مصنوعی داریم؟

به طور کلی دو نوع دندان مصنوعی وجود دارد. دسته اول کامل هستند و دسته دوم پارسیل یا پارشیل. در ادامه هر دو نوع را توضیح داده ایم و قیمت آن را نیز با همدیگر بررسی و مقایسه کرده ایم.

دندان مصنوعی کامل چیست؟

دندان مصنوعی کامل رایج ترین نوع پروتزهای دندان است. به آن دست دندان یا دندان کامل نیز گفته می شود. اگر یک نفر تمام دندان های طبیعی خود را از دست داده و کاملا بی دندان باشد می تواند این دندان ها را سفارش دهد. هزینه دست دندان کامل یا هزینه دندان مصنوعی کامل معمولا از قیمت دندان مصنوعی پارشیل که در ادامه توضیح داده ایم بیشتر است. آن ها روی هر دو قوس فکی قرار می گیرند و بسیار راحت هستند.

دندان مصنوعی پارسیل چیست؟

همه افراد نمی توانند دست دندان کامل داشته باشند و اگر فقط چند دندان در کنار هم از دست رفته باشد آنگاه باید نوع دوم دندان های مصنوعی یا پارسیل را استفاده کرد. این ها نوعی دست دندان ناکامل هستند. ممکن است جایی شنیده باشید که می گویند دندان مصنوعی تکه ای یا جزئی. منظور از تکه ای همین دندان های پارسیل هستند.

هزینه دندان مصنوعی پارسیل معمولا کمتر از دندان مصنوعی کامل است زیرا تمام دندان ها را پوشش نمی دهد و تنها جایگزین تعداد کمی از دندان ها می شود.

منبع: www.zhaleimplant.ir

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:32